دلنویسهای رندِ آلوده...

چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا می گذرد...

دلنویسهای رندِ آلوده...

چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا می گذرد...

روشنفکران مثلا دینی

سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱ ب.ظ

ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرت‌ها هستند و سرسپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی شوند؛ و هم اکنون با تمام ورشکستگی‌ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد عظیم الهی برنمی‌دارند.

امام خمینی (ره)، 7 دی 1360

در ابتدا عرض کنم که حیف... اگه طرح ولایت رفته بود اینطوری نمی شد... ولی خوب حالا شده دیگه...


وقتی ما همچنین اساتیدی در دانشگاه‌های کشور داریم که اعتقاد راسخ دارند که باید کج‌دار و مریز با ایدئولوژیمان برخورد کنیم؛ و کلا ما در مقابل غرب هیچی نیستیم و باید به اسرائیل حق بدهیم که نگران باشد و کلا اسرائیل حق دارد چراکه ابر قدرت است...

وقتی دانشجویان علوم انسانی ما زیر دست همچین اساتیدی که اعتقادی ندارند به قرآنی که در سوره محمد می گوید :" یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم﴿۷﴾" و هیچ مبدا و معادی را در تفکراتشان و محاسباتشان در دنیا در نظر نمی گیرند ...

وقتی مبنای فکری یک سری از اساتید روشنفکری ما اصالت قدرت است ؛ وقتی مبنای حق در نظر یک سری از اساتید ما قدرت داشتن است و نه خداوند ؛ باید تکانی خورد و کاری کرد.

به نقل از جهان  صادق زیباکلام در نشست هم اندیشی و مناظره با ابراهیم متقی که در موسسه دیدبان آمریکا تحت عنوان مناظره برگزار شد، با اشاره به این که تا قبل از دور جدید مذاکرات که با دولت روحانی شروع شد نگاه مسئولان سیاسی به مسئله هسته‌ای نگاهی ابزاری بود اظهار داشت: در دوران قبلی مسئله هسته‌ای در خدمت نگاه ایدئولوژیک ما با غرب بود و بنا نبود مسئله هسته‌ای حل شود.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان در برنامه هسته‌ای یک نگاه ایدئولوژیک داشتند یادآور شد: در زمان خاتمی و در سال ۸۲ که منافقین فعالیت هسته‌ای را لو دادند و خاتمی رسما اعلام کرد که دانش هسته‌ای داریم، سیاست جمهوری اسلامی در آن دو سال اول کج‌دار و مریز بود اما از سال ۸۴ و آمدن احمدی‌نژاد سیاست ایران به کل و به جز در مورد هسته‌ای تغییر کرد و از این مرحله مسائل هسته‌ای به عنوان سیاست خارجی ما قرار گرفت.

وی افزود: در عین حال احمدی‌نژاد و سایر اصولگرایان از سال ۸۴ به این طرف مسئله دیگری را مطرح کردند که چرا غربی‌ها با برنامه هسته‌ای ما مخالف هستند علی‌رغم اینکه برنامه ما صلح آمیز است و می‌گوید ایران با ساخت بمب اتم فاصله زیادی دارد و اینکه می‌گویند سلاح هسته‌ای می‌سازند بهانه است.

زیباکلام با نقل پاسخ احمدی‌نژاد گفت: هدف اول غرب این است که جلوی پیشرفت‌های اقتصادی ما را بگیرند که اگر به بار بنشیند در اثر دستاوردهای هسته‌ای ۲۵۰ هزار رشته اقتصادی در کشور تولید می‌شود و هدف دوم غرب این است که نمی‌خواهند دانشمندان ما به پیشرفت‌های خود ادامه دهند و فشار برای همین است.

ایشان با تاکید بر اینکه هیچ یک از کارهایی که ما می‌کنیم مغایر با قوانین بین‌المللی نیست و تمام همکاری‌ها را هم با آژانس داشته‌ایم خاطرنشان کرد: آنها چون نگرانی نابودی اسرائیل را داشته‌اند مانع فعالیت ما بودند. 

وی افزود: حالا بعد از ۸ سال به غربی‌ها می‌گوییم نگرانی شما را درک کرده و برطرف می کنیم و در مقابل آنها هم گفته‌اند که ما می‌پذیریم شما می‌توانید غنی‌سازی کنید و حتی ۳درصد هم باشد.

زیبا کلام ادامه داد: تجربه ۳۴ ساله نشان داده که سیاست خارجی هر وقت گرفتار ایدئولوژی شده آن که باخته منافع ملی بوده.

 

در آخر باید به آقای زیبا کلام یادآوری کنیم که کمی حافظه تاریخیتان را تقویت کنید تا دریابید انقلاب ما انقلاب خمینی است و انقلاب خمینی با اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود عجین است و چه انرژی هسته ای داشته باشیم چه نداشته باشیم ، اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

و باید متذکر شد با این تفاسیر که شما می گویید، سران مکه حق داشتن که از پیامبر نگران باشند وپیامبر هم باید به ایشان حق می داد و کلا جنگ بدر هم چون لشکر پیامبر خیلی کمتر از کفار بود نباید در می‌گرفت... امام حسین هم نباید با یزید مخالفت می کرد... حتما با این تفاسیر که شما می فرمایید کلا کوفیا حق داشتن به کربلا نروند چون کشته می شدند، و صد البته لشکر عمر سعد و شمر هم حق داشتند هر غلطی بکنند... کمی گفته هایتان را با حافظه تاریخی ونه اصلا با عقل تطبیق دهید به خدا اگر کمی دقت کنید خودتان متوجه می شوید سخت نیست...

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی